Spam i cadenes de correu


Segur que més d’una vegada us heu trobat amb correu no dessitjat -el famós SPAM– que us satura el correu. I la pregunta que sol vindre al cap és d’on hauran aconseguit la nostra adressa...

Doncs una de les principals vies de captura d’adresses són les ben intencionades i/o divertides cadenes de correu…

Us adjunte un text sobre les cadenes de correu i els seus objectius. Per disminuir el risc podeu fer servir diversos consells o recomanacions

No Spam

No Spam

Si després de tot encara teniu ganes d’enviar-ne no cliqueu reenviar, feu-ho copiant el text que us interesse en un nou missatge i posant les adreces en Còpia oculta (BCC o CCO) 😉

SPAM i cadenes de correu electrònic

Un SPAM és un correu electrònic amb contingut publicitari no desitjat. Una de les formes de màrketing menys efectives però més barates (gratuït) que es coneixen.

Una cadena de correu electrònic tots sabem el que és. Però avui en dia encara hi ha molta gent que no coneix la relació que existeix entre l’spam i les cadenes de correu electrònic.

Cansat ja de repetir cada cop la mateixa història i en vistes de que no hi havia cap article a Bulma sobre el tema he pensat que aquest cop ho escriuria primer en un article i després els enviaria l’enllaç.

Així a partir d’ara ja no hauré de repetir la mateixa feina cada cop i s’en podràn aprofitar altres amb el mateix problema si els agrada com ha quedat 🙂

Cadenes de correu:

Una cadena de correu és un missatge en el que l’autor demana, exigeix, recomana… que es reenvii en cadena a tanta gent com es pugui al·legant motius de solidaritat, defensa d’algun tipus de principis (cosa que ell no té), que pot dur-te sort o simplement perque el contingut té alguna gràcia…

> **** Pide un Deseo******
> **
> **
> **
> *Envía este mensaje a 10 personas en el plazo de 1hora. *
> *Si lo envias, tu deseo se realizará. Si no lo envías, sucederá lo
> contrario a tu deseo… luego me dices que pasó. *
> **
> *Adiós *

NO HEU DE REENVIAR MAI AQUEST TIPUS DE MISSATGES! Els que els originen son uns delinqüents que saben que prest o tard els rebràn de nou o en rebràn d’originats per altres com ells o (també passa) per gent que copia la idea per alguna cosa que considera important pensant que si hi ha altra gent que ho fa deu ser un bon sistema per difondre una cosa.

Però la finalitat d’aquests reenviaments massius no és altra que la de recollir a la tornada les adreces de correu electrònic de la gent a la que s’ha anat reenviant. En centèssimes de segon es poden processar milers de missatges per extreure’n les adreces de correu electrònic i registrar-les en bases de dades que al mercat negre es paguen molt bé (sobretot per la poca feina que costa recopilar-les) per enviar publicitat no desitjada (Spam).

I si vos diuen alguna cosa com “Pitjeu aquí si no voleu rebre més missatges nostros” MAI HO FACEU!!!. L’enviament de correu publicitari no desitjat és delicte a Espanya des del tercer missatge sense autorització expressa del receptor. No necessitau demanar que no us n’enviin més. Si us ho pregunten ÉS PERQUE AIXÍ CONFIRMEN QUE L’ADREÇA NO ÉS FALSA I PERTANY A UNA PERSONA i les adreces confirmades es paguen més 😦

…els més espabil·lats ni ho necessiten: De vegades inclouen codi html amb imatges que estàn al seu servidor de manera que el programa de correu electrònic ha d’accedir-hi a través d’Internet per mostrar la imatge i ja vos podeu imaginar que en la petició de la imatge hi va prou informació amagada com per determinar que l’adreça era vàlida 😦

És per això que Mai s’han d’enviar missatges en html i no és gens recomanable obrir missatges en html. Tots els programes de correu permeten blocar els correus html i veure només el missatge en text pla. I els programes de correu bons ho fan així per defecte. Només l’Outlook de Microsoft ho fa a l’enrevés i ja vos podeu imaginar perquè…

Si no mirau com en fer el “Forward” (Reenviar) surten totes les adreces a que s’enviava el missatge i això només és el que es veu amb un programa de correu electrònic normal. Si vegessiu el fitxer amb totes les capçeleres, etc… segur que trobarieu més d’una sorpresa.

RECOMANACIÓ:

NO REENVIEU MAI CADENES DE CORREU.

Si rebeu una cadena de correu que vos resulta interessant, la trobau graciosa o us sembla que és important donar difusió al missatge que transmet:

Sel·leccionau el text que considerau interessant reenviar.
Copiau aquest text al portapapers del vostre escriptori.
Obriu un missatge de correu electrònic nou (en blanc).
Enganxau el contingut del portapapers.
Assegurau-fos de que no conté cap referència a les adreces de correu a les que anava dirigit l’original.
Posau una nota al principi del missatge demanant que no el reenviin o que, si ho fan, llegeixin abans aquest article (http://bulma.net/link/?l883).
Enviau-lo només a persones que conegueu i que cregueu que els pot interessar.
Si és possible posau-vos a voltros mateixos com a destinataris i la resta d’adreces com <Bcc:>. D’aquesta manera, els destinataris no rebràn les adreces dels altres destinataris de manera que l’únic perjudicat si el missatge es converteix en cadena seràs tu mateix.

Si no ho feu així facilitareu la difusió de les adreces de correu electrònic dels vostres amics i coneguts i pot ser que un dia es vegin obligats a canviar d’adreça per evitar la recepció de cada cop més spam a la seva bústia.

Canviar d’adreça no és agradable: Implica haver d’avisar a tot-hom del canvi i per més que vulguis sempre et deixes algú o aquest s’oblida d’anotar la nova adreça i al final acabes perdent el contacte amb gent amb qui t’agradaria no haver-lo perdut 😦

En canvi si tots ens prenem aquesta petita molèstia quan volguem reenviar alguna cosa ens evitam tots aquests problemes i la feina d’haver d’esborrar molts de correus electrònics inútils que ja no rebrem.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s